Problemă reglat temperatură climatronic Renault Clio

8200093290

8200093290

De când am luat mașina avea o problemă la climatronic. Bineînțeles că n-am observat în momentul când am cumpărat-o pentru că a fost un detaliu la care nu m-aș fi așteptat, în schimb pe drum spre casă parcă nu îmi dădea căldura cum trebuia. Cauzele puteau fi multe, așa că nu am acordat prea mare atenție problemei la început. Aveam altele de aranjat și numai la căldură nu îmi stătea capul atunci. Între timp am observat că eu de fapt nu puteam regla temperatura la clima automată cu motorul pornit.

Cum se comporta clima mea automată? Pai simplu, ca să pot să reglez temperatura aerului din ventilație, trebuia sa setez pe ecran după pofta mea după care să opresc și să repornesc motorul. După o vreme devine chiar enervant. Și scriu despre asta pentru că știu sigur ca mai sunt mulți care au această problemă. Cu motorul pornit, în mers puteam sa selectez ce temperatură vroiam eu ca o făceam degeaba, clima mea automată era cam inutilă. După discuții cu diferiți mecanici și fără rezultat m-am apucat să caut pe forumuri să văd cum funcționează clima automată în speranța că voi găsi și o soluție. Ei bine, am găsit soluții pentru diferite probleme legate de climatronic în schimb pentru situația mea nu! Cei de la reno.ro spre exemplu au găsit o rezolvare pentru situația în care problemele sunt la nivelul de ventilație, o problemă pentru care Renault ar oferi o soluție de 600 ron, băieții de pe reno.ro au rezolvat-o la un preț de sub 100 ron, și chiar dacă la început eram convins că aceeași piesă îmi face și mie figuri, după mai multe cercetări am realizat că nu are nici o legătură, și că toate problemele mele erau de la un senzor, și anume senzorul de temperatura interioară.

Mai exact sistemul de aer condiționat automat, climatronic, sau climă automată, oricum i-am spune, e un pic diferit decât cel manual, în sensul că trebuie să măsoare temperatura actuală și în funcție de aceasta va regla temperatura aerului ventilat. La manual e simplu, învârți de manetuțe și reglezi ce vrei tu, însă la automat calculatorul decide, și el decide temperatura și nivelul de ventilație necesar în funcție de ceea ce citește pe senzori. Având în vedere că la pornire climatronic-ul meu putea să regleze, dar nu mai știa să facă nimic în mers am ajuns la concluzia că nu are informațiile necesare pentru a face reglajele, deci nu cunoaște temperatura actuala. Asa că am cautat senzorul de temperatură interioară!

După ce am identificat și locația exactă a senzorului de temperatură, care la Clio se află pe plafon lângă becurile de interior, la alte modele ar putea fi poziționat în alte locații, m-am hotărât sa îl verific. Vezi în pozele de mai jos exact cum se ajunge la acest senzor:

Atenție când tragi de cleme, pentru că sigur nu vrei să rupi ceva pe-acolo.

La mine, când am dat jos plasticul, surpriza a fost destul de interesantă, adică aveam senzorul acolo doar că nu era conectat. Cineva înaintea mea, deconectase acest senzor. L-am conectat de curios și m-am așteptat să nu se întâmple nimic, dar surpriza! funcționează și nu mai trebuie sa trag pe dreapta ca să schimb temperatura! Nu știu de ce l-a deconectat cine l-a deconectat dar cred că din cauză că uneori bâzâie. Bâzâie pentru că are un ventilator micuț care ajută sa tragă aer în senzor.

Pentru cei care nu sunt așa norocoși ca mine, uite codul piesei în cazul în care lipsește cu desăvârșire: [highlight]8200093290[/highlight]. Dacă e sa-l cumperi, caută-l bine pe la magazinele de piese auto. Majoritate îl găsesc doar pe original cu 210 lei și pe comanda. Se găsește și cu 105 lei dar nu peste tot! Când îl dai jos de pe plastic atenție la mufa maro! e pusa pe o șină cu 4 cleme micuțe pe laterale și o clema micuță pe mijloc sub mufă în plasticul gri. Trebuie să ridici ușor mufa și să tragi de ea către gaura pentru becuri.

Atenție că sunt două modele de senzori, acesta despre care vorbesc mai sus, e mare, are ventilator, și 4 pini la mufă, iar pe modele mai noi de Clio s-a montat altul fără ventilator, mai mic și cu 2 pini la mufă, probabil mai de calitate.

Problema sigur nu e doar la Renault și sunt convins că se aplică la orice mașină cu climă automată doar ca puțin diferit în funcție de model.

De asemenea, ai putea dori...

1 răspuns

  1. Marius spune:

    Tocmai de aia l-a deconectat, ca bazaie si face cam urat uneori, am aceeasi masina si aceeasi sa spun problema dar nu e…chestia e ca imi bazaie mai rau mie si am vrut sa-l deconectez dar citind aici mai bine il las asa ca nu vreau sa ajung in situatia cand nu mai pot umbla la clima… El nu functioneaza mereu dar 70,80% din mers se invarte si ventilatorul ala mic si daca nu e prinsa plafoniera bine huruie ca un gargaune…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

10 − five =

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.